nson.blogg.se

Tacksamhet

Publicerad 2016-02-28 21:56:00 i Allmänt,

Tacksamhet är en stark kraft, en effektiv kraft, då du vill skapa den verklighet du vill ha.

Ja men, säger du, om jag vill skapa en verklighet som jag vill ha så kanske jag inte är tacksam för det som är.

Att inte vara nöjd med det som är är att återskapa det du har om och om igen. Släpp känslan av vad som är och var i känslan som du vill ha eller förstå att det du har är anledningen att du vill förändra och förstå då tacksamheten till förändringen och även anledningen till förändringen.
 
Alternativt så fokuserar du på det bästa du har, det som gör dig glad, och känner tacksamhet för det. Ta det som du finner lättast.
 
Det du vill komma fram till, oavsett vad det är, så vill du ha känslan av tacksamhet, glädje, lycka - så ju oftare du känner den känslan ju flera anledningar får du att känna dessa känslor. Energin, universum, responderar på dina känslor, på dina tankar och din fundamentala övertygelser och säger varsågod. "Om du gillar detta så kommer du säkert gilla detta här" och så visas något som ger dig samma känsla. Detta gäller naturligtvis de negativa känslor också. "Gillar du inte detta så kommer du inte gilla det här heller" o.s.v.
 
Du skapar din verklighet hela tiden, både positivt och negativt, så var noga med dina tankar och din övertygelse.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-28 23:25:47

Jag är SÅ Tacksam för Dig !

Postat av: Britt Helgesson

Publicerad 2016-02-29 07:17:48

Jag är tacksam för att jag lärt känna dig. Allt jag lärt mig tack vare det.Tar till mig det du skriver. Universums lagar och mitt eget inre mitthögre jag som bestämmer hur och vad som ska göra. Detta ska jag göra i GLÄDJE´. Leva här och nu.

Postat av: Marie-Anne Rydman

Publicerad 2016-02-29 14:55:46

Jag är tacksam för att du kommer att ha en kurs i närheten av Omberg😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela