nson.blogg.se

Allt är som det ska

Publicerad 2016-05-05 05:51:00 i Allmänt,

Jag har ofta sagt att "allt är som det ska".
 
Med det menar jag att processen fungerar. Det som är är det enda som kan vara med den energin som har byggts upp och lagrats i momentumet som manifesterar det vi kallar verklighet.
 
Jag menar inte att allt är färdigt, att allt är optimalt eller att allt är perfekt. Jag menar bara att så som det är är det sätt det kan vara, enskilt för var och en, i och med den energin som var och en lagt i sitt momentum som skapar s.a.s.
 
Så som det är för var och en kan upplevas som något annat för någon annan i "samma verklighet" men så som vi enskilt upplever en situation är ett resultat av våra grundläggande värderingar, våra tankar men också det förutbestämda förutsättningarna som är skapat innan vi manifesterades till detta fysiska liv.
 
När jag tittar på de som, enligt mina värderingar, har det "sämre" än mig, kan jag beundra den väg de tagit. Jag kan känna vördnad och respekt inför dessa människor. I mitt "Jordiska" perspektiv kan jag tycka synd om en del, men med en vidare bild så känner jag endast ödmjuk respekt.
 
Jag är helt övertygad om att vi alla är "ett" och att alla ska hjälpas åt. Precis som när vi tittar på väven - så tycks den inte vara hel då en tråd är trasig. På samma sätt bör vi även se på alla människor, djur och växter.
 
Jag är också helt övertygad om att om vi "hjälper till" i känslan av att tycka synd om, i frustration, ångest eller vrede, så gör vi det med en energi som skapar momentum som sedan manifesterar mera frustration, ångest och vrede. Det är, så som jag ser det, kontraeffektivt till det resultat som vi hoppas på. 
 
Om du däremot är inspirerad att hjälpa till med vördnad, respekt och tillit till att "allt är som det ska" men att allt kan förbättras, så menar jag att vi hjälper till på ett effektivare sätt.
 
Kärlek till er alla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela