nson.blogg.se

Allt och ingenting

Publicerad 2016-05-02 05:09:00 i Allmänt,

Den första stunden jag fann att det fanns en icke-fysisk energi som jag kommunicerar med, var då jag var sex år gammal. Jag var i mitt och min brors rum. Jag var ensam där och det var kväll. Plötsligt mitt framför mig, mitt i rummet, stod en varelse. Den var icke-fysisk, den var tydlig men nästa osynlig, som en dimma i form av en människa. Denna varelse var lite större än mig men bara lite. Jag var inte rädd men stod väldigt stilla. Jag var otroligt koncentrerad. Jag såg att jag var i mitt rum, det såg jag runt denna varelse men också igenom denna nästan osynliga, nästan genomskinliga varelse. På ett ögonblick sa denna varelse, inte med ord utan med en direkt kommunikation, följande:

”Allt är ingenting, ingenting är allt. Ingenting vet inte att ingenting är så ur ingenting skapas någonting. Nu vet ingenting att ingenting är ingenting jämfört med någonting och någonting vet att någonting är någonting jämfört med ingenting. Nu vill någonting veta vad någonting är så ur någonting skapas någonting annat. Nu vet någonting att någonting är någonting jämfört med ingenting men också vad någonting är jämfört med någonting annat.”

Detta skapade ett lugn inom mig, en vetskap om att allt ordnar sig.
Det har inte betytt att jag förstått allt utan bara att allt existerar. Det har betytt att jag förstått att kontrasterna bekräftar varandra.

Sex år senare kom en liknande händelse, men då hade jag kommunicerat med dessa icke-fysiska varelser både nu och då, så jag var van vid deras närvaro. Den nya informationen löd:

”Allt är kärlek, kärlek är allt, men kärleken vet inte att kärleken är, så ur kärleken skapas rädslan. Nu vet kärlek att kärlek är kärlek jämfört med rädsla och rädsla vet att rädsla är rädsla jämfört med kärlek. Nu vill rädslan veta vad för rädsla den är så ur rädslan skapas ilska, ångest, sorg, o.s.v. Nu längtar rädslorna tillbaka till kärleken.
Kärleken ger då kärlek till rädslorna och förklarar att ”Ni är komna ur mig, ni är en del av mig, ni är bekräftade av mig, kärleken. NI existerar för att JAG gör det. Er existens är önskan till mig. Er rädsla slutar det ögonblick ni vet att ni är komna ur mig, att vi är ett, att allt är ingenting och ingenting är fullkomligt.

Men ni, rädslor, ska veta att ni är de största skaparna. Ni ger expansionen kraft och det gör ni i kärlek, kärleken av att förändra, kärleken till kärleken själv. Det gör att ni är av godo, och kom ihåg att vi är allt och ingenting.”

Detta hade jag som tolvåring svårt att förstå. Det tog mig flera år att förstå till fullo. Jag har naturligtvis funderat en hel del på detta och denna insikt var, då den kom, då som tolvåring, inte så tydlig som den blivit nu, nu när jag förstår den. Detta har gjort att jag funderat på om det var så jag fick den. Den första, jag fick då jag var sex år, den är jag helt säker på att den är korrekt återgiven. Men den med kärlek och rädslor kan ha kommit i delar.
 
Jag förstod att kärlek är detsamma som allt och ingenting och att rädsla är detsamma som någonting, men det känns ändå som tydligheten har byggts på under tiden.

Jag vill även förklara att dessa upplevelser av att träffa något som nästan syntes framför mig inte behöver vara annat än ett spratt i mitt huvud. Det behöver inte vara så att detta, som tycktes likna något mänskligt, nästan osynligt, verkligen stod framför mig. Det kan ju, som sagt, bara vara en upplevelse som skapades i mitt huvud. Jag påstår att ”verkligheten” upplevs i varje individ enskilt och de upplevelser som flera kan bekräfta och förklara som samma ändå är individuella versioner av detsamma.
 
Det viktiga för mig är inte detaljerna om hur det kom till mig utan vad det gjorde med mig. Jag har tyckt att de obehagliga känslorna varit lika obehagliga men jag har inte varit rädd för rädslor s.a.s.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela