nson.blogg.se

Jag är

Publicerad 2017-02-05 10:50:00 i Allmänt,

Jag är - är det mest kraftfulla ord som kan sägas, som kan tänkas, som kan uttryckas.

Sätt vad som helst efter det uttrycket och det skapar din verklighet, det blir din sanning.

Jag är säker på att otroligt många människor inte medvetet vill vara det de sätter efter de orden, men det skapar deras verklighet, deras upplevelse av sig själv och därmed av livet.

Jag är otillräcklig. Jag är ledsen. Jag är sjuk. Jag är fattig. Jag är ful. Jag är värdelös. Jag är för tjock. Jag är....o.s.v.

Kom ihåg att det du säger om andra är också Du.
Hon är dum. Han är elak. Hon är ful. Han är dum i huvudet. Hon är...o.s.v.

Om du hatar så är hatet inom dig. Det spelar ingen roll vem du pekar på när du uttrycker ditt hat, det är i dig.
Tänk dig att du har en sak och du vill ge bort den saken, men den du vill ge den till vill inte ha den, vem äger saken då? Du, eller hur? Det är likadant med hatet, ilskan, dömandet.

Känslor är energi, som allt annat, så ditt hat är den energin som är Du när du hatar, som drabbar din kropp, varenda cell.
Hat, ångest, frustration, ilska, o.s.v. är det mest sjukdomsframkallande som finns, oavsett hur du äter, dricker, motionerar, super, knarkar eller röker.
 
Jag är, det jag är - står det att Gud säger i Bibeln. Jag brukar flytta kommtecknet till efter "det". Jag är det, jag är. Betydelsen, för mig, blir då att jag kan peka på vad som helst och säga att - Jag är det, jag är, Jag är också det och det och det, jag är. Det innebär att jag får en känsla av att vi hör ihop, att allt hör ihop. Jag får en känsla av att om jag vill ändra på något så måste jag börja med mig, min attityd, min övertygelse, mina värderingar, min sanning.
 
När jag har en annan känsla för vad som tycks vara så ändras det till det jag tycker att det är. "Det där ser jag när jag tror det", blir ett faktum.
 
Jag är bra. Jag är klok. Jag är snäll. Jag är rik. Jag är sann. Jag är en god kamrat. Jag är stark. Jag är kärlek. Jag är vacker. Jag är ärlig. Jag är positiv. Jag är frisk. Jag är............
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela