nson.blogg.se

Att ge upp

Publicerad 2016-07-20 07:05:00 i Allmänt,

Hur många gånger har ni kämpat och kämpat men ändå tyckt att ni inte kommer dit ni vill?
 
Ta vad som helst, kanske något så "litet" som att försöka sova (som i och för sig kan bli stort för en del). Du försöker och försöker men du somnar inte, så du ger upp, slutar försöka - och då somnar du.
 
Har du inte kämpat med din ekonomi någon gång, försökt hitta nya vägar, nya sätt att tjäna pengar på? Räkningarna kommer men inkomsten kommer inte i samma takt, men så en dag ger du upp - och du får en ny relation till tillgångar, resurser, till vad du tror du måste hålla fast vid, och det löser sig.
 
Att meditera är inte ett arbete, ett försökande - det är att ge upp, ett totalt tillåtande.
 
Jag, i mitt liv, har genom min erfarenhet gett mig detta. Jag har släppt taget och börjat om på nytt, från noll, flera gånger. Jag har get upp för att skapa en ny plattform.
 
Vad jag menar med att "Ge upp" är inte att pladask lägga mig på marken och vilja dö eller låta någon annan ta hand om den kanske upplevda spillra av en själv, utan att släppa allt jag tror på, att släppa det jag kämpar för, att släppa taget om det mål jag satt upp, och helt förutsättningslöst tillåta det som ska hända att hända s.a.s.
 
Ett mål kan var din drivkraft men det kan också vara det som hindrar dig att komma dit du verkligen vill. Då du satte upp målet var du säkert övertygad om att du skulle bli lycklig när du uppnådde det, men det var satt under de förutsättningar som du var i då du satte det s.a.s. Idag är du en annan energi, en annan person med andra förutsättningar. 
 
Bara det att man säger att när jag kommer dit, då blir jag lycklig - är att erkänna sig inte vara där och inte heller så lycklig. Vi vet ju att "Det där tror jag när jag ser det" inte är sant, utan "Det där ser jag när jag tror det", stämmer bättre.
 
Prova att släpp alla dina mål, ge upp dem, och se var ditt liv tar dig. När du känner efter så kanske du inte får ett tydligt mål utan bara en riktning, en riktning som tillåter dig att sikta men inte tvingar dig att fullfölja, utan har rätten att ändra din väg efter din egen erfarenhet, din egen utvecklings lust.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela