nson.blogg.se

Kärlekens nyanser

Publicerad 2018-05-26 10:26:00 i Allmänt,

När rädslorna ville tillbaka till kärleken, sa kärleken till rädslorna
- Kom ihåg att ni är komna ur mig. Ni är för att bekräfta mig. Ni är motivationen för att växa, för att lära, så att jag blir tydligare och starkare.
- Glöm aldrig att ni är Kärlek i annan skepnad, sa kärleken till rädslorna.
Då sa rädslorna
- Men varför gör det så ont att vara rädd? (ilska, frustration, ångest...o.s.v. är alla rädslor och tvivel på den enda energin som är Kärleken)
- Smärtan är din, sa kärleken. Kärlekens nyanser äger ingen värdering i sig själv, värderingen om att vara rädd är hos dig och förmodligen i tron att det är negativt att vara rädd. Det är aldrig negativt eller positivt bara informativt.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela