nson.blogg.se

Värdering

Publicerad 2019-08-30 08:29:55 i Allmänt,

Med vilket verktyg mäter du ditt liv? Vad är måttet på det du kallar framgång? Är det pengar, antalet vänner, personlig prestation eller annat...?
 
 
- Han och hon har verkligen lyckats.
- På vilket sätt?
- Ja men det ser du väl? Titta vilka stora hus de har, vilka fina bilar de har. De har råd med eget flygplan.
- Okej, härligt...eller?
- De har dessutom hjälpt en massa andra människor genom donationer.
- Okej, bra...eller?
- De kan göra allt de vill, resa jorden runt t.ex.
- Okej, fantastiskt....eller?
- Ja, titta vilka stora företag de äger. De har flera tusen anställda. de är verkligen framgångsrika.
- Okej, vad roligt...eller?
- De kan springa jättelångt, hoppa jättehögt, lyfta jättetungt...wow!
- Okej, duktigt...eller?
- Se så många vänner de har, flera tusen.
- Okej.
 
Vad det än är som gör dig lycklig så är jag säker på att det måttet, den måttstocken ser olika ut för oss alla. Jag är inte säker på att de med mest pengar är lyckligast eller de med flest vänner är lyckligare än de med få. Jag är inte säker på att de som är starkast eller snabbast eller har en annan fysisk begåvning har hittat det som gör de lyckliga. 
 
Jag tror att det som gör människopr lyckliga kan vara att känna frihet, att kunna skapa något, att ha goda relationer.....eller det kanske bara är jag. 
 
Hur som helst, känn efter i din innersta klokaste sanning vad som gör dig lycklig. Var sann mot dig själv. 
 
Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela