nson.blogg.se

Privatliv

Publicerad 2016-08-06 06:02:00 i Allmänt,

Hur har du det med ditt privatliv?
 
Upplever du att det du vill hålla för dig själv också är endast för dig eller upplever du att andra "tränger sig på"? Upplever du att du behöver svara för saker du inte vill andra ska ha med att göra eller känner du att du agerar, tänker, pratar, fritt utan att behöva fundera på hur "mottagaren" ska hantera det s.a.s.?
 
"Vi skapar vår egen verklighet". "Som man bäddar får man ligga". "What goes around comes around". "What you give is what you get". "Karma" o.s.v.
 
Här på denna blogg blottar jag mig och mina tankar. Ni som läser vet mera om mig än de som inte läser, men jag väljer ändå vad ni ska få inblick i hos mig. Jag menar inte att jag sitter på stora hemligheter eftersom jag vet att ärlighet, öppenhet, ger frihet, men naturligtvis har jag delar av mig som jag inte lägger ut här eller någon annanstans. Öppenhet är ett relativt begrepp.
 
Om ni någon gång känner er ofri, om ni någon gång känner er trängd eller rent av påhoppad och därmed upplever att andra "tränger sig på" i ditt privatliv, så ransaka dig själv. Hur pratar du om andra? Vad lägger du ut på sociala medier om dig själv eller andra? Hur hanterar du din integritet?
 
Att låta andra vara vad de väljer att vara för sin egen del, utan att kräva att de tillfredsställer dig - kan vara svårt men den frihetet vill du ha så den tillåtelsen, friheten, bör du ge. 
 
"Älska din nästa så som du älskar dig själv" var det någon som sa, men älskar du inte dig själv så är det inte lätt att älska andra. Det är liksom inte så lätt att ge bort något man inte äger s.a.s. Det handlar dock inte om hur lätt eller hur svårt det är utan hur viktigt det är, och det finns inget viktigare än att du mår bra.
 
Ett bra sätt att tycka bättre om sig själv är just att försöka uppskatta andra. Ett bra sätt att få mera respekt är att respektera andra. Ett bra sätt att få känna mera frihet är att ge andra frihet.....o.s.v. Ja, ni förstår vad jag menar.
 
All kärlek till er.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela