nson.blogg.se

Att kämpa

Publicerad 2016-06-04 06:11:00 i Allmänt,

Du säger att du har kämpat och att det är okej att du har gjort det. Absolut, jag vill aldrig ta ifrån dig den känslan.
 
Tror att vi lägger olika betydelser i ordet "kämpa". Kämpa, för mig känns som att göra saker mot min vilja, att stå ut med saker och ting, att ha tålamod, att vara i en verklighet som jag inte vill vara i och försöka "kämpa" mig till den verklighet som jag vill vara i. Det låter som en avstickare från den önskade stigen s.a.s.
 
När man tittar på mitt liv så vet jag att jag har kämpat, men då ska vi veta att de stunder jag tyckt att jag kämpat är de stunder jag INTE vill ha.
 
Nu "pysslar" jag med saker, jag "jobbar" och en del människor kan tycka att det ser ut som jag kämpar men när jag gör det jag vill göra så kan jag göra det i många timmar varje dag men det känns aldrig som en kamp.
 
De perioder i mitt liv det har gått som bäst är då jag INTE "kämpat" och bara följt min inspiration
 
KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela