nson.blogg.se

Glädje

Publicerad 2016-06-19 09:00:00 i Allmänt,

Idag är jag på skådespelarutbildning. Vi började igår och den dagen var riktigt jäkla rolig och intressant. Jag fick mig en tankeställare (det får jag både nu och då) av att försöka gestalta en figur som känns avlägsen från mig men tydligen var ganska nära.
 
Så är det väl alltid, eller?
 
Det är en del i skådespelarvärlden som påstår sig kunna ta en figur och härma den fast det tycks som det inte finns gemensamma egenskaper s.a.s.
 
Jag kan inte det och undrar hur det skulle kunna gå till.
 
Om jag beskådar en annan person så kan jag ju bara tolka den så som jag ser den, inte nödvändigtvis som den själv uppfattar sig, inte som andra nödvändigtvis uppfattar den och inte nödvändigtvis i en större version än den "lilla" delen som jag tycker mig kunna se.
Alltså måste jag titta på "Mig" då jag granskar någon annan. Allt jag tittar på är ju bara den version som Jag ser och som jag tolkar, alltså är det jag registrerar en reflektion av mig (detta har jag skrivit om flera gånger i andra versioner - du skapar din egen verklighet o.s.v.).
 
Min lärare gav mig igår en version som  jag fick en tankeställare av. Tack för det Yaiya.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela