nson.blogg.se

Vem lyssnar ni på?

Publicerad 2016-06-28 07:45:00 i Allmänt,

Det finns en värld full av människor som påstår sig ha något att säga till någon annan,
 
Gör så, säg så, agera så, var sådan, så kommer det gå bra för dig.
Lär dig detta, öva dig på detta, förbered dig på detta, så blir du bättre.
 
"Jag ska lära dig allt jag kan", "Jag ska förbereda dig för skolan som ska förbereda dig för arbetet där du kan öva dig på att "klättra" i din karriär så att du kan bli bättre och ännu mera förberedd på nästa utmaning som tar dig vidare till ...o.s.v.
 
Du ska dessutom planera din pension och förbereda dig på att en vacker dag ska du "kliva av" all denna "övning", denna förberedelse, så var beredd på att en vacker dag så kommer du....ja, vad?
 
Bilden nedan är från ett munkkloster några mil utanför Bejing. Där bodde fem budistmunkar som också tog tips om levnadsregler om vad att göra, hur att vara o.s.v. De trodde också att de hade en uppgift som måste fyllas, en strävan som de behövde vara hängiven till - och de kallade den för "Den rätta läran" och påstod att alla borde var som de. 
 
Du är född att leva, leva ett liv. Du är redo, vännen. Du är född redo, redo att leva detta liv. Du är alltid komplett, komplett för detta NU och NU är allt som finns. Lev NU.
 
Nu ställer ni er frågan om Ni ska lyssna på Mig?
NEJ...lyssna inte på mig, lyssna på DIG!
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela