nson.blogg.se

Sluta kämpa

Publicerad 2016-03-29 06:51:00 i Allmänt,

Du kan inte vara i krig mot, bekämpa något som är i ditt liv och tro att du kan vinna.
 
 Om du har en sjukdom, dålig ekonomi, tråkiga relationer eller annat som bekymrar dig, så säg bara:
"Älskade .............. stanna så länge du vill, så länge tills jag förstår vad du vill säga mig, så att jag förstår att inte behöva dig mera. TACK"
 
I detta avdramatiserar du kraften av "problemet" och accepterar att kontrasterna är lika informativa oavsett om de ger dig glädje eller smärta.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela