nson.blogg.se

Visionen

Publicerad 2016-10-14 06:37:00 i Allmänt,

Har du någon gång funderat på framtiden?
Har du ställt dig frågor som: Vad ska jag göra? Vad ska jag bli när jag blir stor? Hur ska det gå med ditt eller datt?

Behovet av att vilja veta hur framtiden ser ut finns hos oss alla. Behovet av kontroll är en faktor i oss. Vad är riskerna med det eller det beslutet? Vad är bäst? Vad är säkrast? O.s.v.
 
De flesta av oss lever efter devisen: Det där tror jag när jag ser det.
Jag vet att sanningen är: Det där ser jag när jag tror det.
 
Jag vet att allt börjar med en tanke som är påverkad av en känsla som kommer av en fundamental övertygelse som skapar mina värderingar som skapar vad jag tycker om ditt eller datt och som alltså påverkar mitt sätt att tänka. Jag vet att om jag tar kontrollen av hur att tänka så kan jag få en annan övertygelse som skapar en annan fundamental värdering som gör att jag tycker på ett annat sätt om ditt eller datt och som då får mig att känna på ett annat sätt och som gör att det blir lättare och lättare att tänka tankar som tar mig närmare och närmare till det jag innerst inne vill. 
 
Jag mediterar medvetet över den vision jag har men oftare över den känslan den visionen ger mig. Vilken vision du än har så ger den dig glädje och tacksamhet, om den inte gör det, byt vision.
 
Vad du än vill med ditt liv så var ärlig när du föreställer dig den visionen. Gör din vision dig glad, lycklig, tacksam, så är du sann, och graden av glädje är graden av ärlighet till din innersta vilja.
 
Du kan inte ljuga för dig själv. Du vet när du är ärlig. Det känns.
 
När du vet så avgör din självkänsla, ditt självförtroende och din självbild, om du vågar, vågar fatta besluten som överensstämmer med din övertygelse som kommer av glädjen av din vision.
 
Ibland, ganska ofta tror jag, handlar det om att våga trotsa tankar som värderar vad andra ska tycka om det du gör eller den du är.
Tänk om alla älskar dig vad du än gör, tycker eller tänker? Tänk om alla stöttar dig i alla dina beslut? Sanningen är att de gör det. De som uttalat inte klarar av det önskar att de kunde. De som inte kan det känner inte kärlek samtidigt som de uttalar sitt ogillande, men de skulle vilja kunna det. Alla vill det.
Om deras vision ligger långt ifrån din vision så vill de kunna se på dig med kärlek och tillåtelse i vetskapen om att ju lyckligare du är ju lyckligare är världen s.a.s.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela