nson.blogg.se

Tillit

Publicerad 2017-10-29 07:36:00 i Allmänt,

Älskade vänner.

Tillit är ett ord som kan behöva granskas, tror jag.
 
 
Tillit kan läsas från båda hållen, är inte det fantastiskt? Tillit kan kanske betyda samma sak från vilket håll man än tittar på det, eller inte?
 
Tillit, att lita till, kan jag ibland undra över om det är nödvändigt. Måste jag ha tillit? Räcker det inte med att jag accepterar vad som än är? Eller är det samma sak? När jag accepterar har jag tillit, eller?
 
Behöver jag då gilla det som är? Är det en del av upplevelsen av tillit, att jag får ett lugn av att allt är som det ska? Behöver jag det lugnet? Om jag behöver det lugnet, om jag är beroende av att känna tillfredsställelse, har jag tillit då eller är det inte så att just då tvivlar jag? Om jag inte gillar det som är men jag litar på att det är som det ska (eftersom det som är skapas av det som föregick det, alltså den energetiska status som manifesterade det vi upplever med våra fysiska sinnen) behöver jag då utveckla min vidare syn eller ska jag försöka bekämpa det som är?
 
Nu vet jag att din verklighet, det du upplever, skapas genom dig, den energetiska status du har via din fundamentala övertygelse om sanning via dina värderingar, dina tankar och dina känslor, din attityd och ditt agerande, så du kan inte uppleva annat än det som på ett eller annat sätt inkluderar dig. Du behöver alltså inte gilla det som visas för dig. Du behöver inte ha ”positiva” känslor för det du upplever. Du behöver bara lita på att det är som det ska.
 
Dina känslor förklarar bara något om dig, och du ville ju lära känna dig, så varsågod. Känslor, så som jag ser det, är den kommunikation som råder mellan det eviga alltet, den totala gemenskapen, den totala kontakten, det allvetande, och det medvetna DU. Med fullständig tillit till detta kommer den acceptansen om att allt är som det ska till, åtminstone, Mig.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela