nson.blogg.se

Fråga inte vad ditt land kan göra för dig, utan vad du kan göra för ditt land

Publicerad 2018-01-06 06:47:00 i Allmänt,

John F Kennedy sa, sex dagar innan jag föddes:
 
"Fråga inte vad ditt land kan göra för dig, utan vad du kan göra för ditt land"
 
Jag tror att han ville få oss människor att förstå att - Du är landet.
Jag tror att han ville få oss att förstå att samhället är människorna, alltså vi.
Jag tror att han ville få oss att känna oss delaktiga i hur världen är, och därmed känna att vi har möjligheten att förändra, om vi vill det.
Jag tror att han ville få oss att förstå att det är mitt, mitt land, min värld, min planet.
Jag tror att han ville få oss att förstå att alla är mina medmänniskor, mina grannar, mina vänner.
 
Vi är sju miljarder människor, i fysisk form, på denna planet. Ingen är särskild, alltså särad, särande, skild, från någon annan i praktiken. Ingen är separerad från någon annan i energetisk mening, om vi ser på fysiken, kvantfysik.
Det innebär, eftersom allt är energi, att allt som händer har med oss alla att göra och allt du gör påverkar allt, allt i hela världen.

Det innebär att du inte kan stå och peka på något du vill förändra och kräva att det eller den ska tillfredsställa dig, eftersom det/den och du inte är särskilda, separerade.
 
Det innebär att du behöver vara den du vill möta.
Du behöver vara den vännen du vill ha.
Du behöver vara så vänlig mot andra, så ödmjukt tillåtande, som du vill bli bemött av andra.
Du behöver vara den rebell eller den handlingskraftige eller den kreativa eller......ja, hur du nu vill att världen ska se ut.
 
Allt börjar med en tanke, som vägs, värderas känslomässigt, för att få tillåtelse att ageras ut eller inte. Allt är energi så din tanke påverkar världen, ditt agerande påverkar världen och därmed kommer den värld, den verklighet, som du upplever skapas igenom dig, med den energin som är du.
Dina värderingar avgör hur du upplever det du kallar verklighet.
 
Det John F Kennedy sa, enligt mig, var:
 
Fråga inte vad omständigheterna kan göra för dig, utan vad du kan göra för omständigheterna. Be inte världen förändras, utan förändra världen.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela