nson.blogg.se

DU är skaparen

Publicerad 2018-07-27 22:01:00 i Allmänt,

Du äger, Vi äger, Jag äger, en god, vänlig, klok, underbar, fantastisk, omtänksam och kärleksfull individ inom oss.
Du äger, Vi äger, Jag äger, en idiot, en arg, en arrogant, en nonchalant, en WTF sida inom oss.

Båda dessa vill inget hellre än att äta. Dessa vill inget hellre än att bli gödda. Dessa vill inget hellre än att se anledning att finnas. De vill inget hellre än att bekräftas.

YES!! Jag har rätt!!!

Dessa vill inget hellre än att säga ”Vad var det jag sa?”……eller något liknande.

Till saken hör att DU bestämmer vem som har rätt. DU bestämmer vem som får växa. DU bestämmer vilken av dessa sidor av dig som får säga ”Vad var det jag sa?" 

Till saken hör ju också att den som kan säga ”Vad var det jag sa?” är den sidan av dig som lyckades manifestera det du kallar din uppfattade verklighet, alltså det du menar är sanningen, det som är manifesterat så som ”det som i verklighet har hänt”. Kom ihåg att DU bestämmer vem du bekräftar. DU bestämmer vem som får växa, och vem som får skapa det du kallar verklighet.

Kom dessutom ihåg, att om du har lust att skrika ut "Vad var det Jag sa?!" om du har lust att skrika "YES!! Jag hade rätt!!" har du, vi, jag, en lång väg att gå.

Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela