nson.blogg.se

Ärlighet

Publicerad 2018-11-09 08:51:50 i Allmänt,

Är ärlighet en relativ sak?
Har du någonsin ursäktat din ärlighet med att det är okej med en vit lögn ibland? Förmodligen, det har väl alla (en ytterligare ursäkt). Men naturligtvis är det okej att prioritera den andres mående än din absoluta ärlighet ibland, bara man är medveten om det och att man förlåter sig i samma stund, eller?
 
Hur ärlig är du?
Fundera på hur ärlig du är. Väger du vikten av att behöva vara ärlig?
"Denna lilla sak, spelar ingen roll." "Det kommer inte skada någon."
Vilken, för egen skull, ursäkt du än har så bör vi veta att allt du gör, allt du tänker och allt du säger, speglar dig själv och skapar status på den energin som är Du. 
 
Vad spelar det för roll?
Den status av energi, den frekvensen som är Du, är den energin som skapar det du kallar verklighet, din verklighet. Det du upplever kan inte komma från något annat än det som är Du. Eftersom Du skapar din verklighet så är det upp till dig att göra det på det sättet du vill.
 
Det finns inget värde i en händelse, ett agerande, utan någon som dömer det s.a.s. Händelsen äger inte ett eget värde men vi värderar det på det sättet vi själva är övertygade om är "rätt". Denna övertygelse kan förändras, och gör det också under livet. 
 
Kom ihåg att hjärnan tänker inte, det är du som tänker med din hjärna. Du får alltså välja dina tankar. Din värderingar är ett resultat av dina upprepade tankar. Det innebär att Du skapar dina värderingar. Dina värderingar är utgångspunkten av vad tu tycker om saker och ting. Dina värderingar, vad du tycker, hur du ser på livet, världen, o.s.v. är avgörande på hur du mår. Du bestämmer alltså hur du mår.
 
- Men, säger du, jag kan inte rå för vad jag tänker.
 
Det är en relativ sak, det där med att "rå för". Allt du övar dig på blir du bra på. De flesta har övat sig på att bli distraherade. De flesta har övat i många år att ge bort sitt fokus. Radio, TV, internet, Facebook, Twitter, Instagram m.m. har kämpat med att få din uppmärksamhet i år efter år, och lyckats riktigt bra. Det innebär att du har blivit riktigt duktig på att vara distraherad.
 
Efter så många år av distraktion kanske du ska ställa dig frågan: Vad tycker jag? Vad är mina värderingar? Är de värderingar jag har egentligen mina?
 
Lycka till i ärlighetens namn.
Kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Nilsson

Jag är Hälsopedagog, komplementärmedicinsk terapeut, och driver ett hälsoföretag www.n-son.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela